مسجد المهدی ناجی اباد

مسجد المهدی ناجی اباد

فاز یک ناجی اباد . کاشان
مسجد المهدی ناجی اباد

مسجد المهدی ناجی اباد

فاز یک ناجی اباد . کاشان

اجر حضور در مسجد بهانه جویی در قیامت را بر انسان می بندد

اجر حضور در مسجد بهانه جویی در قیامت را بر انسان می بندد
 حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به جایگاه و نتیجه معنوی حضور در مسجد اظهار کرد: این حضور سبب می شود که بسیاری از انسان های بهانه جو در روز قیامت نتوانند سخنی بر زبان بیاورند چراکه صرف حضور در مسجد عبادت است.

به گزارش خبرنگار سرویس مسجد و کانون های مساجد ، برنامه «قرار» کاری از شبکه «افق» سیما، عنوان سلسله برنامه هایی با موضوع مسجد است که به تازگی با حضور کارشناسان مختلف در این حوزه از آنتن این شبکه پخش می شود.

 

بر پایه این گزارش، سه شنبه شب، 29 بهمن حجت الاسلام «ابوالقاسمی» مهمان برنامه «قرار» بود و درباره علت اهمیت مسجد و جایگاه خاصی که برای مسجد در روایات بیان شده است به صحبت پرداخت.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی در این برنامه با اشاره به مضمون یکی از احادیث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم» اظهار کرد: نبی مکرم اسلام می فرماید : « در مدت زمان عمرتان نفحاتی از سوی پروردگار شروع به وزیدن می کند، خود را در معرض آن قرار دهید»، به نظر می رسد یکی از جلوه های این نفحات مناسبت ها است، همین طور که یک سری فرصت ها و زمان های مغتنم داریم و زمینه هایی را می توانیم لحاظ کنیم که یکی از این زمینه ها مسجد است.

 

وی ادامه داد: در قصه ای که خداوند در سوره کهف بیان می کند بیان شده است که مومنان آن زمان بعد از مرگ اصحاب کهف گفتند که می خواهند محلی که آن مردان بزرگ بودند را می خواهیم مسجد کنیم چراکه از نظر آنها این زمین خاصیت دیگری داشت در نتیجه فکر می کنم تعریف مسجد این باشد که مسجد قطعه ای از زمینی است که نسبت به سایر قطعاتی که در زمین به آن قدم می گذاریم پر سود و پر منفعت تر است و ما باید سعی کنیم به آن قدم بگذاریم و بیشتر از آن استفاده کنیم.

 

این کارشناس حوزه مسجد تصریح کرد: برای دریافت این خاصیت ها در اسناددینی ما اشاره شده است یعنی خواصی که برای افرادی که مسجد وارد می شوند به کرات عنوان شده برای مثال روایت شده کسی که وارد مسجد می شود مهمان خداست و آمده است که حوائج او برطرف می شود، همچنین می فرماید عبور و مرور به مسجد باعث می شود که انسان رفیق خوب پیدا کند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: شخص با حضور در مسجد به سلسله معارفی دست می یابد که بیرون از مسجد امکان پذیر نبوده است، یعنی اثرات زیادی در مسجد وجود دارد، اما سوال آن است که چه طور می شود این خواص برای یک قطعه از زمین باشد؟

 

این پژوهشگر دین در مورد تفاوت خاصیت زمین مسجد گفت: مسجد الحرام اولین مسجد است وقتی احادیث مربوط به مسجد الحرام را مرورو می کنیم می بینم که نقطه مقابل کعبه در آسمان هفتم است، در آسمان هفتم بیتی به نام بیت المعمور است که از جنس عرش و آسمان بوده و نقطه ای است از زمین که به نقطه ای از آسمان متصل شده است، اولین بار آدم(علیه السلام) از سوی جبرییل مامور می شود که نقطه ای به نام کعبه را در زمین مشخص کند  و ماموریت دارد که در این نقطه برای صحبت با خدا حضور یابد که علت حضور در این نقطه خاصیت آن بود، همچنین بعد از آن هم حضرت ابراهیم (علیه السلام) مامور می شود تا دیوارهای آن را بالا ببرد و این خانه را بنا کند.

 

وی افزود: چنین نقاطی روی زمین وجود دارند که خداوند از عرش گرفته است و اگر کسی در این نقاط قرار گیرد دعای او مستجاب می شود، در انیجاست که جایگاه مسجد خود را ناشن می دهد، خداوند تکه ای را به زمین متصل کرد تا بهانه را از برخی بگیرد چراکه مسجد محل استجابت دعا است و کسی که در مسجد می نشیند حتی نفس کشیدن او پاداش و تسبیح است.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهینه سازی سایت چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 10:06 http://amabek.com

مطلب خوبی نوشته بودید ممنون . به سایت ما هم سر بزنید
http://amabek.com



سلام

سایت شما جالب است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد