مسجد المهدی ناجی اباد

مسجد المهدی ناجی اباد

فاز یک ناجی اباد . کاشان
مسجد المهدی ناجی اباد

مسجد المهدی ناجی اباد

فاز یک ناجی اباد . کاشان

مکبرین نوجوان مسجد المهدی تاجی اباد

 

.....          صبح                 ظهر                 عصر                 مغرب                     عشا

______________________________________________________________________________

 سیدی. فرمانی . باباحسنی .زعفرانی . سیدی .رجبی . رضایی .رجبی . مرداد ابادی . سیدی


 باباحسنی . رجبی . رضایی .روزمه . کعبی . اقایی نزاد . کعبی .مراد ابادی . رجبی . روزمه


زعفرانی.   شاحمزه . احمدی . سیدی . فرمانی . قادری . سیدی . شاحمزه . قادری . بابا حسنی  


  مراد ابادی . اقایی نزاد . شاحمزه . زعفرانی . احمدی . زعفرانی . اقایی نزاد . شاحمزه . کعبی


  رضایی .روزمه . رجبی . کعبی . روزمه .باباحسنی . احمدی . قادری . اقایی نزاد . زعفرانی


  کعبی . ف اصغری. قادری . فرمانی . شاحمزه . رضایی . روزمه . ف اصغری . فرمانی . رضایی


  احمدی . قادری .             نماز            جمعه       . باباحسنی . فرمانی . ف اصغری . احمدی


 

 

ولادت مبارک

ولادت  امام  حسن  مجتبی


بر دوستان  و محبان


مبارک

« درنگ در مؤاخذه »

 « درنگ در مؤاخذه »
امام حسن علیه السلام:
لا تُعاجِلِ الذَّنبَ بِالعُقوبَةِ، وَاجعَل بَینَهُما لِلاِعتِذارِ طَریقًا؛
در کیفر گناه شتاب مکن و میان آن دو، راهى براى عذر آوردن بگذار.
نزهة الناظر: ۷۲ / ۸ / مروارید درخشان، ص26
 

ویژگی کانون فرهنگی هنری مطلوب از نگاه مرتضی طاهری

ویژگی کانون فرهنگی هنری مطلوب از نگاه مرتضی طاهری
 مرتضی طاهری با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری باید ترویج دهنده فرهنگ مسجد باشند، بر ضرورت تجهیز مساجد به امکانات روز و سیستم های سرمایشی و گرمایشی و صوتی مناسب تاکید کرد.

مرتضی طاهری، مداح اهل بیت (ع) در رابطه با ضرورت ایجاد کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد گفت: هنر موضوعی است که با فطرت انسان سروکار دارد زیرا که خداوند زیبایی را دوست دارد بنابراین هر چه که با جلوه زیبایی آمیخته شود و نشانه های جلوات جلال و جمال باشد و از طرفی به مسجد وصل باشد، زیبا و تاثیرگذار است.

 

وی بیان کرد: ایجاد مراکز و پایگاه هایی که بخواهند در کنار مسجد فعالیت داشته باشند اما در جهت غیر اهداف دین و مسجد حرکت کنند، درست نیست و در طول انقلاب هم چنین مواردی داشته ایم و برخی دنبال این برنامه ها بوده اند که فعالیت های فرهنگیشان غیر از اهداف انقلاب باشد ولو در کنار مساجد ایجاد شود. اما اگر فعالیت فرهنگی هنری در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ مسجد باشد و افرادی که در مسجد رفت و آمد دارند، بتوانند فرهنگی دینی را ترویج کنند به طور قطع این زیبنده و شایسته است.

 

طاهری در رابطه با تاثیر به روز شدن کانون های مساجد در جاذبه مندی آن خاطرنشان کرد: لازم است که مساجد و کانون های فرهنگی هنری به امکانات روز همانند اینترنت مجهز شوند چرا که مسجد از همه حیث باید روزآمد باشد حتی از لحاظ دکوراسیون و صوت باید جاذبه برای مخاطب داشته باشد. گاهی مواقع دیده می شود، خراب بودن سیستم های صوتی و گرمایشی و سرمایشی یک مسجد عاملی برای کمرنگ شدن حضور مخاطب می شود. به اعتقاد من، مسجد به دلیل آنکه مرکزی است که به خدا انتصاب دارد باید برای ترویج اعتقادات و پرجاذبه و چشمگیر و دل نواز باشد.

اولین بهره برداری از مجموعه باغ کتاب در نمایشگاه قرآن

اولین بهره برداری از مجموعه باغ کتاب در نمایشگاه قرآن
حجت الاسلام حشمتی گفت: امسال برای اولین بار از فضای باغ کتاب در نمایشگاه بین المللی قرآن استفاده می کنیم که اولین بهره برداری از این مجموعه در نمایشگاه قرآن است.

به گزارش خبرنگار قرآن ومعارف ، حجت الاسلام حشمتی،‌معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: طراحی و آماده سازی نمایشگاه امسال پروسه طولانی را سپری کرد که بر این اساس از ماه های پایانی سال 93 این فعالیت ها آغاز شدتا حاصل این تلاش ها فراهمکردن محیطی مناسب برای بازدیدکنندگان باشد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های نمایشگاه قرآن امسال گفت: امسال برای اولین از فضای باغ کتاب در نایشگاه بین المللی قرآن استفاده می کنیم همان طور که می دانید مجموعه باغ پیش از این مورد بهره برداری قرار نگرفته بود و اولین برنامه اجرایی آن با نمایشگاه بین المللی قرآن همراه است که این اتفاق را به فال نیک می گیریم.


حجت الاسلام حشتمتی افزود: امسال فضای مسقف نمایشگاه افزایش چشم گیری پیدا کرده که براین اساس 15 هزار متر مربع از این فضا در اختیار غرفه داران وبخش های مختلف نمایشگاه است همچنین جمعه 19 کمیته اجرایی و 17 کمیته محتوایی درنمایشگاه امسال فعال هستند.گفتنی است، از دیگر ویژگی های بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن گسترش بخش های عفاف و حجاب، مکتوب، هنری و دیجیتال است.
 

وی خاطر نشان کرد: امسال همچون دوره گذشته مراسم شب های شیدایی در قالب برنامه ای جنگ محور از ساعت 22 میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود همچنین بخش های نمایش خیابانی، فیلم و نمایشگاه عکس نیز دایر است.
 

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به برگزاری آیین تکریم از خادمان و فعالان عرصه قرآنی گفت: همزمان با بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن از خادمان و فعالان عرصه قرآن کریم با حضور رییس جمهور در نیمه ماه رمضان تجلیل می کنیم.
 

رییس  بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن خاطرنشان کرد: بخش بین المللی نمایشگاه قرآن نیز از 14ماه رمضان به مدت 6روز دایر خواهد بود که سعی شده تا این بخش با قوت و گستردگی بیشتری برگزار شود.

توجه به گرسنگان و دلسوزی امام زمان(ع) در عصر ظهور

توجه به گرسنگان و دلسوزی امام زمان(ع) در عصر ظهور
 پژوهشگر مهدوی با اشاره به دعای "اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ‏" گفت: امام زمان(ع) نسبت به گرسنگان و ضعیفان به اندازه ای رحمت و دلسوزی دارند که لقمه می گیرند و به دست گرسنگان می دهند.

حجت الاسلام عباس رمضان علی زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت با اشاره به فراز "اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ" خدایا هر گرسنه ای را سیر نما، گفت: این فراز دعای بعد از نماز واجب در ماه رمضان دعای روزه داران است.

وی با بیان اینکه برای قرب به خدا ره توشه ای بهتر از سیر کردن گرسنگان نیست، خاطرنشان کرد: اگر کسی چنین فکر و اندیشه بلندی برای سیر کردن نداشته باشد. از دایره اسلام خارج می شود. براساس فرموده پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: کسی که بخوابد در حالی که سیر است و همسایه اش گرسنه باشد، مسلمان نیست.

حجت الاسلام رمضان علی زاده با اشاره به سیره پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در سیر کردن گرسنگان، اظهارداشت: اهل بیت(ع) انبان های خوراکی شامل خرما، نان، گندم و غیره را شبانه و مخفیانه به دوش گذاشته و برای بیچارگان و فقرا و گرسنگان می بردند.

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: در روایت آمده است که صدقه دادن در شب که پنهانی تر است و کسی آن را نمی بیند، صوابش بیشتر است. بنابراین اهل بیت(ع) در این زمینه پیش قدم بودند و نفرات اول این وادی برای رسیدگی به گرسنگان بودند.

وی با اشاره به اوضاع امروز یمن و گرسنگی کودکان و زنان در این کشور بر اثر حمله آل سعود و کشور عربستان، تصریح کرد: این واقعه امروز درد بزرگی برای مسلمانان است و این سوال پیش می آید که عربستان که خود را پایگاه نزول وحی می داند و علاوه بر حملات سنگین از کمک های کشورهای دیگر نیز جلوگیری می کند، چطور می تواند پاسخگو باشد.

حجت الاسلام رمضان علی زاده با بیان اینکه روزه دار با دعا برای همه گرسنگان دنیا روحیه لطیفی پیدا می کند، ادامه داد: در این دعا فقط برای شیعیان گرسنه یا فقط مسلمانان یا گروه خاصی نیست. بلکه برای سیر شدن تمام گرسنگان جهان دعا می شود.

این پژوهشگر مهدوی یکی از علت های وجوب روزه را چشیدن طعم گرسنگی دانست و بیان داشت: روزه دار وقتی گرسنه و تشنه می شود، طبق دستور دین چیزی نمی خورد. بنابراین یکی از فلسفه های روزه چشیدن طعم گرسنگی است تا به درک نداشتن و نخوردن فقرا و گرسنگان در طول سال برسد.

وی با اشاره به فلسفه های دیگر روزه، افزود: البته روزه گرفتن فلسفه های دیگری نیز دارد. به طوری که قرآن کریم می فرماید روزه بگیرید تا به تقوا برسید، پیامبر اسلام(ص) می فرماید؛ روزه بگیرید تا بدن شما سلامت باشد و ائمه فرمودند: بچشید طعم گرسنگی را تا بیشتر به یاد فقرا باشید.

حجت الاسلام رمضان علی زاده اظهارداشت: در تمام فرازهای این دعا چون واژه "کُل" به کار رفته است. این نکته را مورد توجه قرار می دهد که تمام این دعاها مثل سیر کردن گرسنگان و سرو سامان گرفتن مردم دنیا صورت نمی گیرد مگر در حکومت مهدی موعود(ع) که وفور نعمت به جهان هستی سرازیر می شود.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه امام زمان(ع) در زمان حکومت خود مال اندوزی را برای ثروتمندان حرام می کنند، خاطرنشان کرد: همچنین به صاحبان گنج ها و ثروت ها دستور می دهند که مال و اموال خود را به دست حضرت بدهند تا حضرت آنها را به دست مستمندان برسانند.

وی تصریح کرد: امام زمان(ع) نسبت به گرسنگان و ضعیفان به اندازه ای رحمت و دلسوزی دارند که امام صادق(ع) فرمودند: امام عصر(ع) لقمه کره می گیرند و به دست گرسنگان می دهند و به این ترتیب مانند پدران خود نسبت به فقرا و مستمندان رحیم و مهربان هستند.

حجت الاسلام رمضان علی زاده گفت: حضرت هاشم که جد پیامبر اسلام(ص) و پدر حضرت عبدالمطلب بودند نیز در خشکسالی های عربستان دستور می دادند گوسفندان و شتران را ذبح کنند و کاسه های بزرگ ۱۰ نفری را پر از آبگوشت می کردند و خود نان ها را خورد می کردند و به مستمندان می دادند.   

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه هاشم به معنای کسی که نان را خورد می کند، است، اظهارداشت: بنابراین امام زمان(ع) نیز مانند پدران و بزرگان خود حتی لقمه نان و کره به دهان گرسنگان می گذارند.

پاداش شبانه به مسجد رفتن

صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله :
مَن مَشى فی ظُلمَةِ اللَّیلِ إلَى المَساجِدِ ،
 آتاهُ اللّه‏ُ نورا یَومَ القِیامَةِ . 
پیامبر خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله :
هر که در تاریکى شب ، به سوى مسجدها روانه شود ، 
خداوند در روز رستاخیز ، نورى به وى ارزانى مى‏کند .
صحیح ابن حبّان: ج 5 ص 394 ح 2046 ،
 المصنّف لابن أبی شیبة: ج 2 ص 156 ح 1 ،
 حلیة الأولیاء: ج 2 ص 12 ،
 تاریخ دمشق: ج 11 ص 288 کلّها عن أبی الدرداء ،
 کنز العمّال: ج 7 ص 566 ح 20288 .