مسجد المهدی ناجی اباد

مسجد المهدی ناجی اباد

فاز یک ناجی اباد . کاشان
مسجد المهدی ناجی اباد

مسجد المهدی ناجی اباد

فاز یک ناجی اباد . کاشان

ویژگی کانون فرهنگی هنری مطلوب از نگاه مرتضی طاهری

ویژگی کانون فرهنگی هنری مطلوب از نگاه مرتضی طاهری
 مرتضی طاهری با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری باید ترویج دهنده فرهنگ مسجد باشند، بر ضرورت تجهیز مساجد به امکانات روز و سیستم های سرمایشی و گرمایشی و صوتی مناسب تاکید کرد.

مرتضی طاهری، مداح اهل بیت (ع) در رابطه با ضرورت ایجاد کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد گفت: هنر موضوعی است که با فطرت انسان سروکار دارد زیرا که خداوند زیبایی را دوست دارد بنابراین هر چه که با جلوه زیبایی آمیخته شود و نشانه های جلوات جلال و جمال باشد و از طرفی به مسجد وصل باشد، زیبا و تاثیرگذار است.

 

وی بیان کرد: ایجاد مراکز و پایگاه هایی که بخواهند در کنار مسجد فعالیت داشته باشند اما در جهت غیر اهداف دین و مسجد حرکت کنند، درست نیست و در طول انقلاب هم چنین مواردی داشته ایم و برخی دنبال این برنامه ها بوده اند که فعالیت های فرهنگیشان غیر از اهداف انقلاب باشد ولو در کنار مساجد ایجاد شود. اما اگر فعالیت فرهنگی هنری در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ مسجد باشد و افرادی که در مسجد رفت و آمد دارند، بتوانند فرهنگی دینی را ترویج کنند به طور قطع این زیبنده و شایسته است.

 

طاهری در رابطه با تاثیر به روز شدن کانون های مساجد در جاذبه مندی آن خاطرنشان کرد: لازم است که مساجد و کانون های فرهنگی هنری به امکانات روز همانند اینترنت مجهز شوند چرا که مسجد از همه حیث باید روزآمد باشد حتی از لحاظ دکوراسیون و صوت باید جاذبه برای مخاطب داشته باشد. گاهی مواقع دیده می شود، خراب بودن سیستم های صوتی و گرمایشی و سرمایشی یک مسجد عاملی برای کمرنگ شدن حضور مخاطب می شود. به اعتقاد من، مسجد به دلیل آنکه مرکزی است که به خدا انتصاب دارد باید برای ترویج اعتقادات و پرجاذبه و چشمگیر و دل نواز باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد